Retourbeleid
Klachten en retourzendingen bij gebreken
Onze speciaal voor u gemaakte fotoproducten, gebaseerd op de door u gekozen afbeelding, het formaat en uw opties in ons bestelsysteem, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Voor producten uit onze eigen collectie of een geselecteerde foto van een partnerplatform geldt echter het herroepingsrecht, tenzij deze ook individueel zijn aangepast. Uiteraard kunt u elk product retourneren als u een gerechtvaardigde klacht heeft over de kwaliteit, het product beschadigd is en/of onderdelen ontbreken. Volg hiervoor de onderstaande drie stappen:
-
Informeer ons! Heeft u een klacht? Opmerkingen of klachten over het product na ontvangst moeten binnen 4 werkdagen bij ons worden gemeld. Wij willen uw klacht zo snel mogelijk behandelen, zodat u snel van uw foto kunt genieten. Nadat u uw opmerking of klacht heeft ingediend, ontvangt u binnen 24 uur een reactie van ons. U kunt uw klacht met de bijbehorende foto sturen naar info@topdoek.nl.
-
Wij sturen u een retourlabel Wij maken een retourlabel voor u aan. Dit label sturen wij u per e-mail toe. Print het label uit en plak het op het retourpakket. Geef het pakket vervolgens af bij een DHL pakketshop.
-
U ontvangt een nieuw fotoproduct, een tegoedbon of een terugbetaling van de aankoopprijs Afhankelijk van uw klacht en opmerkingen bieden wij u binnen 3 werkdagen na ontvangst van het product bij ons een passende oplossing in de vorm van een nieuw fotoproduct, een tegoedbon of een terugbetaling op uw bankrekening.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen veertien dagen zonder opgave van redenen deze overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag:
-
waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen;
-
waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen, mits u meerdere goederen in één bestelling heeft besteld en deze afzonderlijk worden geleverd;
-
waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste deellevering of het laatste stuk in bezit heeft genomen, mits u een goed heeft besteld dat in meerdere deelleveringen of stukken wordt geleverd.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Topdoek.nl, Mickey Mousestraat 85, 1336 ZG, Almere, Nederland, info@topdoek.nl) via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een per post verzonden brief of e-mail) informeren over uw besluit deze overeenkomst te herroepen.
Voorbeeld herroepingsformulier
-
Aan Topdoek.nl, Mickey Mousestraat 85, 1336 ZG, Almere, Nederland, info@topdoek.nl
-
Hierbij herroep(en) ik/wij () de door mij/ons () gesloten overeenkomst betreffende de aankoop van de volgende goederen ()/de levering van de volgende dienst ()
-
Besteld op ()/ontvangen op ()
-
Naam van de consument(en)
-
Adres van de consument(en)
-
Handtekening van de consument(en) (alleen bij mededeling op papier)
-
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
Gevolgen van herroeping
Als u deze overeenkomst herroept, hebben wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een andere leveringswijze heeft gekozen dan de door ons aangeboden, goedkoopste standaardlevering), onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing deze overeenkomst te herroepen, terug te betalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u overeengekomen; in ieder geval worden u voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht.
Uitsluiting van het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht bestaat niet voor overeenkomsten betreffende de levering van goederen die niet geprefabriceerd zijn en voor de vervaardiging waarvan een individuele keuze of beslissing door de consument bepalend is of die duidelijk op de persoonlijke behoeften van de consument zijn toegesneden. Dit geldt met name voor onze speciaal voor u gemaakte fotoproducten.
Retourkosten
Als u een artikel wilt ruilen, dan vragen wij een bijdrage van €2,95 voor de retourkosten. Deze vergoeding helpt ons de kosten voor verzending en verpakkingsmaterialen te dekken en draagt bij aan duurzaam ondernemen door onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Daarnaast voorkomt het misbruik van ons retourrecht, waardoor wij een eerlijke en kostenefficiënte service voor al onze klanten kunnen blijven bieden.
Is uw vraag nog niet beantwoord?
Neem dan contact met ons op.